Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Sunday 14 April 2013

Aku Sepasang Kasut - Episod 1

Penulis: Forskning BETA 

Nama aku Vincci. Tapi aku tengok kawan-kawan aku yang lain pun nama Vincci juga. Tapi kawan aku yang seorang tu macam gedabak sikit, orang panggil dia wedges. Yang seorang lagi kerempeng pula, dia mengaku nama dia sandal. Dua-dua tak cantik.

Aku lain. Aku sexy. Aku ada cutting yang terbaik. Dan paling penting, nasib pemakai aku bergantung pada sebatang kayu 5 inchi yang menjongket tumit. Batang kayu ini walau kurus dan runcing, tujuannya hanyalah satu, memupuk perasaanvain dikalangan pemakai.

Bayangkan, aku mampu membuat pemakai aku yang rendang kelihatan sedikit tinggi. Bontot leper kelihatan terjongket di sebalik kain sarong atau celana ketat pemilikku. Jadi, sesiapa yang memiliki hanyalah dari golongan yang bercita rasa tinggi.

Dalam gudang Zalora ini, aku tak bercampur sangat dengan kasut-kasut yang lain. Bukan apa, aku tak ngam sangat dengan yang lain atas satu sebab - diorang tak seksi, dan suka mengumpat aku. Macam makcik-makcik.

Pernah satu hari, aku tercuri dengar Vincci Sandal bercakap dengan Vincci Wedges.

"Kau tahu Wedges, Vincci Heels tu nama aja macam Beverly Hills, konon cantik dan sexy" kata Vincci Sandal memulakan rutin umpatan.

"Eh, apa cer...apa cer nih?" tanya Vinci Wedges.

"Ala, dia tu nampak aja cantik, kalau orang beli, bukan nak pakai sangat, habis kuat pun tersadai dalam kereta aja. Tuan masuk opis, dia kepanasan dalam kereta" umpat Vincci Sandal lagi.

Aku pasrah aja. Bagi aku, biasalah. Orang cantik, selalu dicemburui.

Hari-hari aku berdoa cepat-cepat diriku ini bertukar pemilikan.

Aku mahu keluar dari neraka Zalora ini!

bersambung...

5 comments

Anonymous
22:16

Ni kisah apa ni? Tentang kasut ka?

dulu masa zaman sekolah pernah cikgu suruh tulis karangan macam nie...

dulu2 selalu berangan nak jadik pen..ehehhe..

btw nice entry...

teringt plak zaman skolah rendah cikgu suruh buat karangan tajuk nie.. hihihi

hahahahaha... teringat masa sekolah dulu..hoho

Salam, terima kasih kerana membaca. Saya akan buat kejutan pada saudara saudari nanti, ini bukan kisah sepasang kasut yang biasa-biasa tau :)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...