Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Monday 16 April 2012

Janji Dulu

"Awak ingat saya lagi, zack?"

Zack terkejut. Mata yang bercahaya itu, dia ingat. Mata yang dulu pernah dia puji cantiknya. Puas di puji, dipuja pula mata itu. Mana mungkin Zack melupakan mata itu. Jantung Zack berdegup laju.

"Zack. Ni Fira lah. Kenapa awak termenung ni?"

"Mustahil. Mana mungkin awak ada di sini. Mustahil."

"Kenapa pula awak cakap macam tu?"

"Saya dah bunuh awak. Lepas awak putuskan hubungan dengan saya, saya tembak awak di kepala. Saya dah buang awak di sungai hujung kampung sana."

Dahi Zack mula dipenuhi peluh dingin. Ah, ini celaka.

"Ya. Awak bunuh saya. Awak tembak saya di kepala. Lihat, ini kesannya. Masih ada."


"Apa awak nak lagi dari saya ni?"

"Awak. Malam ni kan malam jumaat. Awak lupa apa awak janji dulu dengan saya? Saya datang macam yang awak janji dulu. Malam jumaat kan malam kita."

Zack mula takut. Tubuhnya mula dibasahi peluh. Zack mula menyesal menolak pelawaan Asmida keluar makan malam ni. Celaka.

Kamar bilik dikunci. Zack matikan semua lampu. Dan malam ini, seperti yang pernah dijanjikan, Zack dan Fira bersama semula.


********************************************

"Awak?"

"Ya saya."

"Saya janji dengan awak. Malam Jumaat akan jadi malam untuk kita berdua. Walau pun awak atau saya dah tiada lagi di dunia ni."

"Saya pegang janji awak."

Pipi Zack dicium Fira dengan lembut.

6 comments

arghhh.. ini psycho!

18:35

oh man!

dill.

Kenapa dill? kenapa?

Hah... kes berat nii

Hahaha. Tak tenang lah tu, lagi pun dah janji kan.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...