Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Saturday 10 March 2012

Mawar

"Ah, ada lagi bunga ni!" Afrina menepuk mejanya. Setiap pagi, mesti ada sekuntum bunga mawar merah di dalam laci mejanya. Afnan mengikut Afrina dari belakang dan terus pergi ke mejanya sambil membawa karipap di tangan kanannya.

"Kau ni, Ina... Cuba lah bersyukur sikit... Ada orang nak bagi kau bunga pun kau marah-marah. Ceh!" Afnan menarik kerusi nya lalu duduk melihat gelagat Afrina yang moody pagi ini.

"Aku bukan apa, Nan. Dah nak dekat sebulan aku dapat bunga ni, tapi aku tak tahu siapa yang bagi. At least, tulis lah nota ke, apa ke... boleh aku tahu siapa yang hantar..." Afrina tersenyum apabila haruman mawar merah itu menusuk hidungnya.

"Okay. Sekarang ni kau nak ke tak nak bunga tu? Kalau tak nak, bagi aku lah. Aku nak bagi kat orang lain." Afnan cuba mengusik Afrina. Afnan memang suka mengusik Afrina. Mereka berdua kawan baik dari kecil lagi.

"Mana boleh. Ini aku punya lah!" Afrina memalingkan mukanya dari Afnan dan membawa keluar buku latihannya. Hari ini Puan Maimon ingin menyemak kerja rumah yang diberi olehnya tempoh hari.

Afnan hanya ketawa melihat gelagat Afrina.

Pagi esoknya, Afrina datang lebih awal ke kelas. Masih tiada bunga di dalam laci mejanya. Dia menyorok di belakang kelas. Dia menanti dengan penuh sabar, siapa yang sering meletakkan mawar merah di dalam laci mejanya itu.

Suasana di dalam bilik itu sunyi sepi. Afnan masuk perlahan-lahan ke dalam kelas. Dia melihat kiri dan kanan. Dia meletakkan sekuntum mawar merah di dalam laci meja Afrina. Selepas meletakkan begnya di tempatnya, Afnan keluar pergi ke kantin.

"Afnan, kau ke yang letak bunga tu selama ni?" Afrina tersenyum sendirian.

Afrina pergi ke tempatnya dan terus mencium mawar merah itu. Dia tersenyum sambil menikmati haruman mawar merah itu. Afnan kembali ke dalam kelas.

"Afnan, aku dapat bunga lagi." Afrina tersenyum.

"Untunglah kau... hari-hari dapat bunga." Afnan ketawa sambil menarik kerusi dan duduk.

"Afnan, terima kasih." Afrina senyum sambil mengenyit matanya kepada Afnan.

"Aaaaaa....." Wajah Afnan mula menjadi merah. Afnan membalas senyuman Afrina dan memberi sekeping nota ringkas kepada Afrina.

"Afrina, saya suka awak. Awak nak tak bercinta dengan saya?"

Afrina tersenyum. Dia menjelirkan lidahnya kepada Afnan dan menumbuk lengan Afnan. 

"Tak malu!" Afrina lari keluar dari kelas. 

Afrina menjeling ke arah Afnan dan senyum pada Afnan. Dia membuat bentuk love dengan jarinya dan berlari ke arah kantin. Afnan tersenyum. Cinta rahsianya kini bukan rahsia lagi.

7 comments

cuwittt..

hahaha. kemain dia cuwiitt. :D

nice one....

arghhh manisss! ariff bagi akak bunga sekuntum...hikhikhik!

hahaha.nah,kak. *hulur bunga tulip* :D

saya pong nak juga!!!

sejambak! (Tamak ahaha)

macam cinta zaman sekolah.. hehehe

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...