Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Wednesday 7 March 2012

Cinta Ini

"Semalam ulang tahun Zul yang ke-7. Dah besar dah anak kita tu. Degil bukan main lagi budak tu. Ikut perangai awak lah tu. Degil tak habis-habis." Ucap Arman sambil menyisir rambutnya yang agak berserabut kerana memandu sambil membiarkan tingkap kereta terbuka. Habis rambutnya di tiup angin.

" Zul dah mula masuk sekolah. Darjah 1 tahun ni. Hari pertama dia di sekolah... sama macam abang dan kakak dia, menangis. Ikut perangai awak lah tu. Suka sangat menangis. " Arman membetulkan duduknya supaya dia lebih selesa untuk berborak.

"Umar dah mula kerja minggu lepas. Dia dapat kerja sebagai architect di sebuah firm senibina area Subang Jaya sana. Okay lah juga, dekat dengan rumah dia. Entah bila lah anak kita tu nak kahwin kan? Umur bukannya makin sikit." Arman tersenyum sambil menikmati angin petang yang lembut menyentuh pipinya.

" Farah? Dia masih belajar. Dia sekarang sudah pun tahun akhir. Tak lama lagi dia akan tamatkan pengajiannya tu. Farah tu baik. Macam awak lah. Degil-degil awak tu, masih lagi dengar cakap saya dan pandai jaga hati saya. Macam Farah tu. Tak lama lagi dapat lah dia sijil degree tu. Jadi engineer anak kita nanti, Afina. Seorang architect, sorang lagi engineer. Yang si kecil tu, masih samar-samar lagi." Aku ketawa sambil membuka tudung botol air yang aku bawa sebentar tadi.

"Okay lah awak. Hari pun dah nak senja ni. Saya balik dulu ya. Awak, saya rindu awak. Saya akan tetap sayang awak sampai bila-bila. Saya akan beri yang terbaik untuk anak-anak kita. Saya janji dengan awak, sayang."

Arman menjirus air yang dibawanya tadi dari hujung sini hingga ke hujung sana. Kemudian Arman mencabut rumput-rumput di kiri dan kanan isterinya itu. Di pegangnya batu nisan yang terukir nama isteri kesayangannya itu.

"Awak, saya balik dulu ya. Assalamualaikum, sayang."

6 comments

cantik jalan cerita ni..
terpesona..

alamak.

ending sedih....

Zumiey, terima kasih. :)

Gadis bunga, sedih lah juga bila baca semula. Haha.

aku da agak da.. *sebak.

sedih!

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...